Nerecomandat

Acest blog nu este recomandat minorilor, tinerilor sub 25 de ani ( în mod special celor care prezintă o anumita înrudire de sânge cu mine), profeților, falșilor profeți, pudibonzilor, iluminaților, xenofobilor, misoginilor,feministelor, insensibililor, perfecționiștilor, cautătorilor de noduri in papură, maneliștilor, scorțoșilor, voyeriștilor, supărăcioșilor, celor snobi, celor slabi de inima ( daca totuși citesc, sa aiba la îndemână nitroglicerină pentru anumite urgențe) , criticilor, necriticilor, nemulțumiților, frustraților, cocalarilor, pițipoancelor și altor categorii înrudite cu cele menționate mai sus. In caz ca cei menționați , totusi se rătăcesc in zonă, nu-mi asum răspunderea pentru nici un fel de neplăceri provocate de lecturarea celor ce urmează sa le scriu. Amin

miercuri, 12 august 2015

Cum am renunțat să devin a doua Maica Tereza

              Căldura persistă și coafura rezistă. Nici nu îmi vine să ies din casă. Acum vreo două ore m-am aventurat până la tanti Uliana ( ce nume ciudat) care are un ochi roșu, plin de sânge de la lovitura care a încasat-o de la bivolița proprie și personală. În timp ce o mulgea i-a tras o coadă peste ochi. Și nu se poate duce la "doftor" că  "nebuna" nu stă s-o mulgă altcineva. La oraș cu siguranță nu se întâmplă asemenea accidente, cel mult dă o mașină peste tine. M-am dus la ea ca să-mi cumpăr niște brânză și m-am întors acasă cu brânză și  palpitații în aceeași   bani. Ele au început în momentul în care am greșit cărarea ce duce spre casă și am intrat ca fraiera, direct în grajd. Unde, am dat nas în nas cu un vițel de bivol cât o godzillă, care se uita amenințător la mine și mi-am amintit de povețele Ulianei la plecare.
         -  Să tragi bine poarta dragul mamii, că jițălu ăla îi nebun și dacă scapă nu-l mai prinde nimeni! - de fapt toți bivolii sunt nebuni, asta e arhicunoscut.  
       Am făcut stânga împrejur cu viteza supersonicului și am ieșit din curte cu gâtul sucit la spate, să văd dacă nu cumva mă atacă micul-monstru- negru-nebun-de-legat, , să-mi înfigă coarnele în cur. Am ieșit nevătămată dar am rămas cu palpitațiile. Și trei kile de brânză, bineînțeles. Că mâine mă duc la oraș si duc merinde la familie.
Termometrul arata 39 de grade la umbră. Parcă suntem în iad, aerul pur și simplu te arde. Mă gândesc cu compasiune la cei care acum sunt obligați să stea în cutiile de chibrituri de la orașe, între betoane supra-încinse.
Nu-mi arde de nimic în lumea asta. Nici de scris la roman, nici de pictat, nici de alergat, nici de mers în pădure, nici de citit.  Ca să nu mai vorbim de curățenia care ar fi iminentă. Mă consolez cu gândul că doar o femeie descreierată s-ar apuca pe o asemenea căldură să facă curat. Și oricum în afară de mine și câini, nu-mi calcă nimeni pragul, deci nu are cine să mă bârfească, de genul:
- Tu vecină, am fo ieri la Pelioae. Să vezi ce jeg avea în casă, îi atârnă păianjenii de pe tavan și praful de pe mobilă îi de două degete.
Iar în acest "dolce far niente", ce face omul? Gândește! Cu mintea pusă pe bigudiuri de sunetul gaterului care răcnește de azi dimineață. L-a apucat pe careva azi hărnicia. Poate a inventat omul o nouă metodă de sinucidere: prin supraîncălzire, fierbere și explozie. Altfel nu-mi explic de ce te-ai apuca să  tai lemne pe canicula asta.
 Am un tablou în camera de zi la care i-am dat titlul Eu în chip de Maica Tereza”. L-am atârnat în locul cel mai vizibil ca să-mi amintească că era o vreme când mă străduiam din răsputeri să devin o a doua  Tereza, când îmi doream să pot deveni atât de bună încât să se topească gheața din frigiderul oamenilor când le intru în casă. Iar străduința asta îmi aducea mai mult suferință decât satisfacție. Eram ferm convinsă că de una singură am capacitatea de a rezolva problemele societății,  a lumii întregi. Cu trecerea timpului am devenit însă conștientă, că de fapt schimbarea trebuie să o fac în interior. Să-mi îmblânzesc întâi propriul  suflet iar această blândețe va fi adevărata contribuție la schimbarea lumii. Am descoperit că lumea asta are o armonie și o ordine naturală, nu e nevoie de intervenția mea forțată ca să schimb ceva. Există în ea războaie, foamete, mârșăvie, politicieni corupți până în măduva oaselor, oameni groaznic de răi, criminali, violatori și aș putea să fac aici o înșiruire de două pagini. Dar dincolo de toate astea există o sacralitate, o magie pe care ești capabil să e descoperi pe măsură ce blândețea din sufletul crește și te apropii de autenticitatea ta.
Iar această blândețe trebuie în primul rând să o îndrepți către propria-ți persoană, să înveți să te ierți. E modul cel mai sigur de a lăsa în urmă aroganța și de a-și crește compasiunea față de ceilalți. Iertându-te pe tine, vei putea să-i ierți și pe ceilalți. Fiind blând cu tine vei putea fi blând și cu ceilalți. Și astfel începi să transcenzi dualitatea, să descoperi că totul are un potențial de sacralitate, depinde doar de locul din care privești. Devii conștient că nimic din ceea ce te deranjează nu-și are sursa în exteriorul tău, că poți trăi în lumea asta așa cum e ea creată, cu bune și rele. Te eliberezi din strâmtoare și găsești armonia. În acel moment a servi” devine ceva natural pentru că ești conștient că binele care îl faci celuilalt de fapt ți-l faci ție. Iar dacă nu pot să-i faci un bine, lasă-l în plata Domnului, să meargă pe cărarea lui.
Nu poți birui lumea de unul singur, trebuie doar să-i respecți ordinea. Nu poți să-i salvezi pe toți, poți în schimb să devii mai tolerant față de ei.
Așa cum îmi exercit eu toleranța în acest moment cu gateristul”. Cred ca am să mă duc să-i duc o sticlă cu apă rece ca să previn decesul lui iminent.Și îi spun să se oprească ca să restabilim cumva ordinea naturala a lucrurilor. Adică să readucem liniștea în Ocolișel. Sunt o tolerantă, ce mai!
                     Căldură mare, mon chere! 


































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu