Nerecomandat

Acest blog nu este recomandat minorilor, tinerilor sub 25 de ani ( în mod special celor care prezintă o anumita înrudire de sânge cu mine), profeților, falșilor profeți, pudibonzilor, iluminaților, xenofobilor, misoginilor,feministelor, insensibililor, perfecționiștilor, cautătorilor de noduri in papură, maneliștilor, scorțoșilor, voyeriștilor, supărăcioșilor, celor snobi, celor slabi de inima ( daca totuși citesc, sa aiba la îndemână nitroglicerină pentru anumite urgențe) , criticilor, necriticilor, nemulțumiților, frustraților, cocalarilor, pițipoancelor și altor categorii înrudite cu cele menționate mai sus. In caz ca cei menționați , totusi se rătăcesc in zonă, nu-mi asum răspunderea pentru nici un fel de neplăceri provocate de lecturarea celor ce urmează sa le scriu. Amin

marți, 7 ianuarie 2014

Râs cu plâns, balegă de mânz




             Mi-am schimbat acum teva zile poza de profil pe FB. E o poza în care râd cu gura până la urechi, făcută la finalul unui curs. Curgeau like-urile și între ele primesc și un mesaj privat care sună cam așa: Îmi place zambetul tău, dar e fals și nu știi ce e cu adevărat fericirea.
             M-am zgăit la mesaj căteva minute, gândindu-mă dacă omul are dreptate. Oare e fals acel zâmbet? Nu , nu era fals și iată ce i-am raspuns: „Multumesc. Când muncesc totdeauna sunt fericită. De acolo și zâmbetul. Deci nu e fals. În rest, poate că nu știu cu adevărat ce este fericirea... Dar un lucru pot să-ti spun: eu macar am curajul să o caut... acolo unde voi ceilalți stați pe margine și faceți galerie. Da, am momente proaste uneori, am momente foarte proaste rareori. Dar nu mă dau bătută niciodată. Dupa fiecare căzătura mă ridic și merg mai departe să caut din nou.”
             Dacă omul a făcut acea remarcă cu siguranță îl deranja ceva. Am mai primit azi dimineață incă un mesaj pe privat care zicea : rânjește tuuuuuuuuuuu! Atât. ( Stați liniștiți, i-am dat ban!) Care e problema celora pe care îi deranjează fețele zâmbitoare? De ce nu suportă să vadă că ceilalți pot trăi momente de fericire? Mă gândeam că începând de acum am să-mi fac câte o poză cînd am momentele de „dă-i muci” și să o pun de poză de profil. Oare acești microbiști vor fi mai fericiți văzându-mă cu fața schimonosită de durere? Pentru că le am și pe acelea. Mult mai puține decît aveam acum 10 ani, 5 ani, 1 an, dar le am.
           Asta e viața! Un amalgam de fericire, durere, bucurii, tristeți, căderi, ridicări, eșecuri, reușite, lacrimi, hohote de răs. Ce este fericirea adevărată? Ha ha ha ha ha. Cine știe să-mi răspundă! Nu există fericire „adevărată”.Există doar momente de fericire în viață. Mai lungi, mai scurte, mai intense, mai puțin intense. Pentru fiecare dintre noi acest cuvânt are altă semnificație. De exemplu, eu în acest moment sunt fericită. Pentru că pot să scriu. Ieri am fost fericită pentru că am putut să alerg. Și tot așa, momente disparate, pe care le trăiesc, așa cum pot eu, cum simt eu. Sunt ale mele și mă bucur de ele. Și da, am momente de cădere. Grele, uneori atât de grele încât mă doare chiar și să respir. O bună prietenă în aceste momente totdeauna îmi zice, că îi pare rău. Iar eu îi răspund nu trebuie să-ți pară.Sunt și astea ale mele. Le accept, le dau voie să se manifeste apoi le las să plece. Pentru că, fără ele nu aș ști, când sunt fericită.
                În concluzie îi mai răspund acelui domn încă odată. Să nu-și facă probleme pentru mine. Viața mea e frumoasă. Barometrul fericirii mele pe o scală de la 1 la 10 e undeva în jur de 8,5. Dacă nu știu ce este fericirea adevarată este pentru că nu cred în ea. Cred doar în momentele de fericire! Adevărate. Care sunt multe în viața mea. Cred în libertate! Pentru că am învățat ce inseamnă să fii liber. Cred în prieteni! Pentru că mă înconjoară. Cred în „surorile mele”! Pentru că ele sunt acolo când mă doare. Și cel mai important : cred în mine și în puterea mea de a mă ridica de fiecare dată.
            Iar acel râs NU era fals. Pentru că așa cum știu să plâng din toată inima, știu să și râd din toată inima. Știu să-i fac și pe alții să râdă. Și mai știu să-i fac să plângă, de fericire. Iar pentru asta sunt profund recunoscătoare.


                                                      Vă iubesc!

ps. mulțumesc acelui domn că mi-a fost muz pentru o zi!













5 comentarii:

  1. Judit, esti un exemplu pentru noi toti. Nu stiu daca de fericire. Eu nu vreau sa invat fericire de la tine pentru ca a mea este altfel. Este a mea si atat. Imi place sa iti privesc zambestul (stiu eu un truc ca sa aflu daca este autentic, ma uit si la ochi, nu doar la gura) si sa aud cum te bucuri de o alergare sau de alt moment mic si frumos. Si imi place la nebunie cand apare cate unul care critica. Primul impuls este sa il fac pe omul respectiv sa fie mai bun dar pe urma doar ma bucur ca textul/poza a avut un impact asupra omului. Te iubesc! Semnat, 'nepoata'

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga nepoata! Nu doresc sa invat pe nimeni "fericirea", pentru ca nu pot exista doua fericiri la fel. Mai mult ceea ce ieri ma facea fericita, s-ar putea azi sa fie fara nici un continut, Sau ceea ce ieri ignoram in totalitate, azi sa ma faca fericita ( vezi exemplul cu alergatul) . Nu exista retete pentru fericire. Iar acela care iti spune ca ti-o poate furniza te minte. Te iubesc si eu Tusha Judit. hi hi hi

      Ștergere
  2. astia care se iau de zambetul tau nu stiu ce a spus Dabija(sper ca am scris corect)"..............grija"!!!sunt "individiosi" pe zambetul tau .

    RăspundețiȘtergere
  3. Fericirea, bucuria de a trăi fiecare moment al vieții, acceptarea vieții cu toate momentele ei, bune sau rele, frumoase sau triste, toate astea arată maturitatea la care ai ajuns.
    A ajunge la o vârstă înaintată și a deveni matur sunt două lucruri diferite! Mulți dintre cei pe care-i cunosc au rămas la vârsta adolescenței, când nu înțeleg care-i rostul lor în lume, pentru ce s-au născut, iar universul se rezumă la propria persoană, iar instinctele animalice stau la baza gândirii și faptelor lor.
    A fi normal în lumea în care trăim înseamnă să experimentezi tot ceea ce crezi și tot ce îți dorești, să mergi pe un drum propriu, să nu fi în turma socială, să crezi că a face fericit persoana/persoanele de lângă tine este darul și scopul vieții noastre. Dacă ești altfel, dacă îți place mersul societății, unde doctrina banului e mai presus de cât omul, dacă respectul și dragostea reciprocă sunt concepte absurde, dacă scopul vieții e să fi șmecher, înseamnă că ești anormal, suferi de handicapul de imaturitate profundă și ești omul perfect pentru clasa politică!
    Așa că fi fericită că ai ajuns la înțelepțiunea de a te bucura și de a trăi viața, de a zâmbi din tot sufletul, că poți scrie tot ce gândești, că poți alerga când poți și când vrei, fi fericită!
    Nu te lăsa afectată de imaturii lumii!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am ajuns să ni se pară ciudat atunci când cineva zâmbește sau râde cu poftă :) Trebuie să răspândim cât mai multe zâmbete în jur. Cred că cei mai morocănoși n-o să aibă încotro și o să cedeze and the world will be a better place

    RăspundețiȘtergere