Nerecomandat

Acest blog nu este recomandat minorilor, tinerilor sub 25 de ani ( în mod special celor care prezintă o anumita înrudire de sânge cu mine), profeților, falșilor profeți, pudibonzilor, iluminaților, xenofobilor, misoginilor,feministelor, insensibililor, perfecționiștilor, cautătorilor de noduri in papură, maneliștilor, scorțoșilor, voyeriștilor, supărăcioșilor, celor snobi, celor slabi de inima ( daca totuși citesc, sa aiba la îndemână nitroglicerină pentru anumite urgențe) , criticilor, necriticilor, nemulțumiților, frustraților, cocalarilor, pițipoancelor și altor categorii înrudite cu cele menționate mai sus. In caz ca cei menționați , totusi se rătăcesc in zonă, nu-mi asum răspunderea pentru nici un fel de neplăceri provocate de lecturarea celor ce urmează sa le scriu. Amin

duminică, 8 decembrie 2013

Banala sfoară roșie

Am purtat de-a lungul vremii câteva fraze în mine, fraze ce-mi răsunau în minte fără să reușesc să înteleg într-u totul semnificația lor adevarată. Una dintre acestea este : avem puterea să schimbăm trecutul. Simțeam profunzimea acestei afirmații dar nu reușeam sub nici o formă să aduc la nivel de experiență. Până azi dimineață.
Am dedicat înotul matinal cuiva, pe care nu am reusit sa-l iert in totalitate până azi. Am purtat într-un colt al  sufletului impotriva lui o formă de ranchiună inconștientă, îl învinovățeam de multe lucruri  rele pe care le-am trăit. În ultimii ani am avut iluzia că am reușit să iert aceste lucruri, să le uit, insă azi dimineață am realizat că doar m-am amăgit. Până azi dimineață am trăit doar iluzia iertării, iluzia uitării.
Am plecat azi dimineață fără să mă gîndesc la  o persoană pentru care am să înot azi. După câteva mișcări pe sub apă am știut pentru cine o fac. Am vizualizat-o pe Tara Albă a Compasiunii, plutind in aer deasupra mea, in timp ce inaintam în apa bazinului. Vizualizam lumina albă ieșind din inima ei, patrunzând prin vârful capului meu .  Apoi trimitem această lumină a compasiunii către inima celui pentru care făceam efortul. Îngânam  mantra compasiunii: OM TARE TUTTAREA TURE SVAHA. Cea ce s-a întâmplat nu cred că poate avea vreo explicație cu măsură umană. Simțeam cum tot corpul meu devenea compasiune, că toată durerea acelor ani s-a scurs cumva în apa în care înotam, că toată durerea se șterge ca și creta de pe tablă. Cu fiecare mișcare deveneam conștientă, că de fapt, nu era nimic de iertat acolo, că nu era nici un vinovat. Că totul s-a întâmplat așa cum trebuia să se întâmple, ca să mă aduca aici, unde sunt azi. Și după lungi ani, pentru prima data, am reușit să privesc acea persoană cu  înțelegere, iubire și compasiune. A fost momentul în care am simțit că trecutul meu s-a schimbat, nu mai e chinuitor, trist, reprobabil. Pentru prima dată am simțit că nu mai e nevoie să mă învinovățesc nici pe mine, nici pe altcineva.
Când m-am oprit cu răsuflarea tăiată de efort, am mai plutit o vreme pe marginea bazinului. Priveam la sfoara roșie legată la încheietura mâinii stângi, legătura cu maestrul, care mi-a deschis în inimă puterea compasiunii. Sfoara e  darul de la Dalai Lama. Și  am înțeles modul în care poate lucra o banală sfoara roșie. Am înțeles de ce trebuie să o păstrez legată acolo pâna se rupe singură. Probabil îi va lua  ani de zile să se distrugă. Azi am înțeles, că abea atunci când sfoara se va rupe, voi fi invățat și eu lecția compasiunii față de toate ființele vii. Am luat-o azi pe prima dintre ele. Ca să ințeleg, cum raportarea mea  la viață prin energia compasiunii, poate să-mi schimbe trecutul. Multumesc maestre! Multumesc Tenzin Gyatso pentru darul pe care mi l-ai facut, sub forma unei banale sfori roșii.

                                     Te iubesc și vă iubesc!



foto: moi

           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu