Nerecomandat

Acest blog nu este recomandat minorilor, tinerilor sub 25 de ani ( în mod special celor care prezintă o anumita înrudire de sânge cu mine), profeților, falșilor profeți, pudibonzilor, iluminaților, xenofobilor, misoginilor,feministelor, insensibililor, perfecționiștilor, cautătorilor de noduri in papură, maneliștilor, scorțoșilor, voyeriștilor, supărăcioșilor, celor snobi, celor slabi de inima ( daca totuși citesc, sa aiba la îndemână nitroglicerină pentru anumite urgențe) , criticilor, necriticilor, nemulțumiților, frustraților, cocalarilor, pițipoancelor și altor categorii înrudite cu cele menționate mai sus. In caz ca cei menționați , totusi se rătăcesc in zonă, nu-mi asum răspunderea pentru nici un fel de neplăceri provocate de lecturarea celor ce urmează sa le scriu. Amin

miercuri, 19 iunie 2013

Dreptul la replica al vecinului...





              Dreptul la replică al vecinului.Îi mulțumesc pentru faptul ca și-a exercitat acest drept.   Am clarificat problema cu numarul de găuri din abonament live, in consecința nu intru in polemici despre asa numita"hotie" la care in aparența as fi fost părtașă. Nici nu am modificat nimic in materialul trimis de el. Voi reveni asupra acestui subiect zilele următoare. 
                                                                         Va iubesc!



"Draga vecina,

                Ma simt onorat ca sunt cumva bagat in seama aici. Chiar daca nu sunt total magulitoare gandurile tale despre olteni, si despre mine in special, stiu ca nu ai pus la suflet (iar daca ai pus o maschezi f bine). Am avut aceasta reactie, adevarat. M-am bucurat copilareste de o "bomboana" primita gratis (din nebagarea de seama a vanzatoarei) dar ai uitat sa spui ca mi-am platit abonament, ca si tine. Si ai uitat sa spui ca si tu ai beneficiat de aceasta mica "hotie", si tu ai primit cadou o intrare gratuita, deci esti la fel ca mine. Doar ca nu ai exteriorizat, deh, eu sunt oltean, nu tin in mine ce gandesc. Sunt aici in Cluj de 9 luni si recunosc ca este o diferenta intre clujeni si gorjeni. Dar diferenta nu este numai in favoarea clujenilor, cum cred majoritatea celor care-i cunosc pe aici. Eu zic ca sufera de lipsa de cultura, adica nu au venit niciodata in sud, sa cunoasca oamenii si locurile, sa vorbeasca in cunostiinta de cauza. Multi zic "Ardealul e mai civilizat decat Oltenia", poate intr-un fel au dreptate, dar eu zic ca nu au fost in Oltenia, deloc sau insuficient, si se iau dupa bancurile cu olteni de pe net. Si uita ca Ardealul s-a "civilizat" sub toiagul austro-ungar (sau bici, cum sa-i spun?). Nu insist, poate unii vor intelege gresit vorbele mele si nu vreau sa nasc polemici nationaliste pe blogul tau.
Trebuie sa subliniez ca suntem in continuare buni vecini, ca mergem la bazin impreuna, ca imi platesc intrarea ca toti ardelenii civilizati, si mai ales ca sunt deschis sa invat tot ce-i bun de la cultura clujului. Cine e dispus sa treaca peste tiparele prefabricate o sa afle ca oltenii sunt OAMENI si ca in multe privinte au multe de oferit ardelenilor, inclusiv cultural.

            
                                                                 Sa fim iubiti!

P.S.
               O blonda unguroaica din secuimea de la Sumuleu Ciuc mi-a zis ca admira oltenii ca sunt uniti ca fratii (zicea ca a fost in tinerete in Oltenia – deci stie ce vorbeste). Cred ca o inteleg acum, vad ca intr-adevar „civilizatia ardeleneasca” inseamna si distanta interumana sporita, si nepasare fata de problemele altuia si intoleranta la diferente culturale. Tu, draga vecina, nu esti in aceasta categorie, doar esti unguroaica, minoritara, asa cum ai zis intr-o dimineata.  Dar m-ar bucura sa accepti ca reala aceasta concluzie a mea. Daca a fi civilizat inseamna sa te dezumanizezi prin egocentrism si egoism, si sa crezi despre tine ca esti deasupra celorlalti, atunci n-oi pofti aceasta civilizatie. Mai bine plavan si sudist, dar cu sufletul impacat ca sunt OM. Apropo, primul contact cu civilizatia ardeleneasca l-am avut atunci cand am constatat ca mi-a furat un civilizat un ornament de la masina chiar de pe locul de unde ai tu masina cand nu ai loc de a mea.
Merg si eu la teatru (poate am vazut mai mult teatru adevarat decat multi civilizati de aici – i-am prins pe toti actorii nostri mari pe scenele din capitala intre 85 si 92), merg si la opera si ascult si eu Mozart si Vivaldi. Citesc si eu carti bune, am citit suficient sa nu-mi fie rusine la o discutie. Si eu folosesc sapunul, pasta de dinti si cosul de gunoi ca toti civilizatii din Cluj. Poate asa intelegi de ce am fost revoltat si dezamagit cand ai zis ca exista diferenta de cultura, si ai zis-o in sensul ca eu sunt oltean necivilizat.  Diferente intre noi a fost atunci doar ca eu m-am exprimat si tu ai tacut, atat. In rest, am fost la fel de civilizati. Gata, ca ce-i prea mult strica.



                                                     Sa fim iubiti si OAMENI."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu